Često se desi da na društvenim mrežama iskoči poneka objava koja nešto nudi da se može skinuti besplatno.

Pre neki dan, listajući tako, zapadne mi za oko natpis „besplatan strip”. Kao i svaki ljubitelj stripa, a i besplatnih stvari uopšte, skinem ga i odmah budem prijatno iznenađen onim što vidim. Reč je o avanturističkom stripu švedskog autorskog tandema, scenariste Jirgena Karlsona i crtača-koloriste Rajna Rozenberga. Izdanje je numerisano kao nulto (a u stvari je drugi broj u serijalu) i ima dvadeset i četiri odlično urađene strane. Ceo serijal ima pet epizoda, koje su ravnomerno objavljivane od 2016. do 2019. godine. Napomenuo bih da je ovaj PDF na engleskom jeziku, što je jedan veliki plus za izdavača (a i za nas koji ne baratamo švedskim).

Karl Kempe je bivši švedski vojnik, mačevalac, borac za pravdu, kako ovozemaljsku, tako i onu koja se dotiče stvari koje samo izuzetni smrtnici mogu dosegnuti. Karl je istovremeno i Vitez reda Drveta života, grupe koja ima dvostruki zadatak na ovom svetu, borbu protiv zla svake vrste i traganje za Drvetom života koje još uvek postoji negde na Zemlji.

Ono što je na prvi pogled vidljivo, a i dopalo mi se, strip je rađen klasično, obojeni crno-beli paneli (mogao bi da bude i samo crno-beli, jer je dovoljno detaljan, da bi mogao da se čita i bez boje!), linije su oštre, nerazvodnjene i sasvim u skladu sa prikazanom materijom. Naracija ide relativno brzo, jedino možda za nijansu prebrzo i bez većeg udubljivanja u sam odnos Karla i Nađe... Svidelo mi se to što priča teče na dva nivoa, pa tako saznajemo i zašto je Nađa oteta, i ko je za to zapravo kriv.

Iz tog razloga smatram da je 24 strane malo, a i priča svakako zaslužuje detaljniji prikaz. Tu bih samo dodao da namerno ne odajem sadržaj priče (stop spojlerima), jer to ostavljam onima koji će skinuti i pročitati strip.

Ipak, listajući na službenoj stranici koja promoviše avanture Karla Kempea, može se zaključiti da hrabri mačevalac, koji se slobodno upoređuje sa svojim kolegom po oružju, Solomonom Kejnom, zbog čistote, hrabrosti i časti, ima zapravo težak životni put. Od teškog detinjstva (uz oca koji je notorni alkoholičar), požrtvovane majke koja ga je sama odgajala (i usput mu pričala priče o grčkim junacima koji su se Karlu toliko zasviđali, da je i sam odlučio, da kad poraste, postane jedan od njih). Zbog problema u ljubavi, otišao je od kuće da bi radio kao drvoseča, stekavši izuzetnu snagu. Kao vojnik, u žuto-plavoj uniformi, naučio je šta je čast i kako je zadržati, ali i da se brani od nepravednih optužbi, ako treba i pred samim Kraljem. Kao vojnik Kraljeve Garde, učestvovao je u borbama u pohodu na Rusiju, koja se završila katastrofalnim neuspehom. Bežeći na zapad, u Beču Karl susreće Martina von Kronsdorfa, koji ga regrutuje za Viteza reda. Naravno, u kasnijoj borbi protiv zlih sila, hrabrost i oštar mač su ti koji treba da obezbede pobedu Dobra nad Zlim. Kao usamljeni vitez, Karl će se naći u avanturama širom Zemljine kugle (čak i u Severnoj Americi), a sve u cilju borbe protiv demona i traženja Drveta života.

Serijal je nastao pod podrškom izdavača Dunderdagara i to kao “kick-start” projekat, finansiran prilozima potencijalnih zainteresovanih čitalaca. Uspeh je postignut, jer se sprema i integralno izdanje sa svih pet do sada objavljenih epizoda, sa probranim pratećim materijalom, skicama i crtežima.

Zato, samo napred, Karle!

P.S.: Koga interesuje pomenuti strip, može ga besplatno skinuti putem sledećeg linka.

Marinko Tikvicki