Jedna koleginica mi je zamerila što pravim fioke sa "muškom" i "ženskom" muzikom; u pravu je. Nepravedno bi bilo da se nečiji rad vrednuje tako prosto i seksistički (prostački, dakle), koliko god neko žudeo za tim da istakne važnost žena u muzici. Ovog puta pred nama i našim ušima je fini minimalistični altern rock sa dostatnom dozom new wave-a i kašičicom shoegaze-a, iz prstiju i duša Zagrepčanki Tús Nua. Iako je njihov rad još donekle svež (okupile su se prošle 2014. godine), ideja koju zastupaju je itekako u trenutnom valu koji tretira zvuk hektičnih osamdesetih i uspavanih devedesetih. Eterične gitare, repetativni rifovi, ukrasi i bubnjevi koji nemilosrdno popunjavaju zvučnu sliku, samo su delić onoga što dvojac nudi. Synth deonice se lepo uklapaju u kosture numera, vrlo diskretno. Energičnost pesme "Flowing Around" i lepa ornamentika glavnog rifa (neki akustičarski feel šezdesetih, kao Simon&Garfunkel, ne umem da objasnim) pesme "Royal Bones", uz uvod i zaključak (tiha i vrlo lepa "Silence"), daju dostojan uvid u htenja i, svakako, valjani početak rada jednog benda. Ono što nisam mogao da shvatim najbolje jeste tematika pesama, iako je samim nazivom EP-a dovoljno rečeno da svako svojim osećanjima opravdava svoje postojanje. U svakom slučaju, Tús Nua su udarile dobar temelj, stoga im ovom mini recenzijom želim da grade dalje, da se ne osvrću i budu kadre "stići, uteći i na strašnom mestu POSTOJATI"!

Da se ne zalećem previše i ispadnem pametnjaković, upitao sam članice benda o čemu zapravo pevaju na debi EP-u:
"Generalno gledajući, volimo da su nam pjesme napisane tako da se ne može na prvu razabrati o čemu su. Među ostalim, to radimo tako zato jer ne želimo ljudima ograničavati interpretaciju glazbe, već im dajemo prostora da svaku pjesmu sebi protumače onako kako je doživljavaju. Znam zasigurno da ljubavne tematike nema previše, većinom je to istraživanje podsvijesti, propitivanje nekih životnih pitanja i slično."

Trk na njihov Bandcamp profil i otkrijte svrhu sopstvenog postojanja, uz muzičku pratnju, jakako.

Desya Lovorov