Sa razlogom da ispoštujem Teodosića i pod teretom dosade u drugoj smeni u Klubu Doma kulture, odlučio sam da se i ja upišem ovde. Sa tihom strepnjom da neću obrukati velika pera kao što su pomenuti Teodosić, Sava, Fidel i ostali, ali nošen i činjenicom da Family Guy nije dovoljno popularan u Srbiji i možda ovaj kratak opis nagna nekog da pogleda ovu briljantno nevaspitanu animaciju.

Ready, Set, Go!

„Seth je izašao iz mog penisa i odlucio da napravi ovo“. Tu rečenicu izgovorio je Ron Macfarlane, otac Seth Macfarlane-a, radeći naraciju za jedan od specijala svog sina Setha, idejnog tvorca američke animirane serije Family Guy.

Multitalentovani Seth rođen je 1973. godine i već kao mlad počeo da obećava i stvara. Diplomirao je animaciju na koledžu Rhode Island School Of Design i nakon toga radio za Hanna-Barbera Studio kao pisac i animator za nekoliko serija među kojima su Johnny Bravo, Cow And Chicken, Dexter’s Laboratory i I Am Weasel.

Seth ima zaista širok opus. Uz Family Guy, koji je sam osmislio, on kao koproducent solidno žonglira još dve animirane serije, a to su American Dad i spin-off Family Guy-a The Cleveland Show, a 2012. je uspešno debitovao i kao režiser sa komedijom „Ted“. Ipak, po meni za sada, njegov kreativni vrh je upravo serija iz naslova i njegov posao broj 1 sa kojim definitivno ne gubi erotski dodir.  Set inače glumi, pozajmljuje glasove, piše scenarije, režira, producira, peva, i sve to radi na visokom nivou.

Family Guy je premijerno prikazan 31. januara 1999. godine sa epizodom po nazivu „Death Has A Shadow“ na televizijskoj mrezi Fox pred auditorijumom od 22 miliona gledalaca i odmah nakon pilot epizode izazvao protivljenje. Nakon prve sezone koja se sastoji od sedam epizoda, u istoj godini sa emitovanjem počela je i druga, ali već posle druge epizode biva skinuta sa redovnog programa. U toku emitovanja druge i treće sezone serije Fox počinje da licitira sa datumima prikazivanja i stavlja seriju u nepogodne termine, direktno preteći da isisa svako interesovanje za nju. Rejting serije počinje da opada i sa 33. mesta gledanosti Nielsen list-e pada na čak 114. Fox otkupljuje drugu i treću sezonu, ali nakon toga ipak otkazuje šou.

Kao da sam Fox pa ni američka nacija tada nisu bili spremni da prihvate humor Family Guy-a i njegove česte brutalne putokaze ka istini presvučene crnim humorom. To pokazuje anketa koju je jednom prilikom vršio iz zezanja lično sam Seth (niko od ispitanika ga nije prepoznao) i kao odgovore dobio same bljuvotine na račun njegovog dela. Ukratko, oni su isporučivali brutalan i neprikladan humor, ismevali i blatili Ameriku i njenu kulturu. To nije bilo prihvatljivo za državu koja uporno čezne da bude moralni svetionik za ceo svet i epilog svega toga je ukidanje Family Guy-a u toku treće sezone.

2003. serija počinje ponovo da se prikazuje, ali na kablovskoj mreži Cartoon Network u Adult Swim bloku i uspostavlja se da će upravo to pokrenuti točak napretka. Ubrzo za nju počinje da vlada ogromno interesovanje i Family Guy postaje dominantan u noćnim terminima.

Prva i druga sezona serije objavljuju se na dvd-ju i za jedan mesec prodaju se u 400.000 primeraka i kasnije ta brojka se penje na 2.2 miliona prodatih kopija.  Postaje najbolja prodavana televizijska serija u 2003. i druga u istoriji televizije. I treća sezona na dvd dostize preko milion prodatih primeraka i Fox-u ne ostaje nista drugo nego da se pokloni i naruči 35 novih epizoda Family Guy-a i to je značilo da ce novi scenariji dospeti na papir. Family Guy se na Fox vraća prvog maja 2005. sa epizodom „North By North Quahog“ i od tada se redovno prikazuje.

Radnja Family Guy-a smeštena je na Rhode Island u izmišljeni idilični grad Quahog, a glavni junaci su članovi porodice Griffin iz Ulice Spuner 31. Peter Griffin je glavni lik u seriji kojeg je nemoguće opisati, a ne uvrediti ga. Iritantna, a u isto vreme neodoljiva debela ruševina od domaćina, inteligencije na nivou retarda, sa čestim izletima u ozbiljno alkoholisanje i sklon upadanju u probleme za tili čas, propali abortus irskog porekla i mašina za prdenje. Ponekad krajnje bestijalan, zlostavljajućeg ponasanja najčešće prema svojoj ćerki Meg, ali sa druge strane opet nekako dobrodušan. Većina zapleta u epizodama nastaje upravo posle njegovih gluposti. Piter na početku radi u fabrici igračaka, a kasnije u pivari, a slobodno vreme provodi gledajući tv i napijajući se u lokalnoj krčmi sa prijateljima. Ima drevnog neprijatelja, a to je džinovsko pile sa kojim se upušta u epske okršaje u maniru akcionih filmova koji uključuju rušenje polovine grada.

Lois Griffin, njegova zena je naizgled obična domaćica iza koje se krije pregršt devijantnog. Ona često posmatra kako joj, zahvaljujući njenom mužu i ostatku porodice, život ispada iz svakodnevnog balansa, ali samo ponekad i ona sama po sebi luckasta se potrudi da postavi fasadu normalnosti. U mladosti je bila zavisnik od meta i akter porno filma na koledžu, a beleži joj se i seksualna afera sa Bilom Klintonom. Piter i Lois imaju troje dece.

Njihova ćerka Meg je osamnaestogodišnja tinejdžerka, koja izaziva snažan antierotski uticaj kod suprotnog pola i neuspešno pokušava da se uklopi u socijalne krugove i najčešće i najsurovije je degradirana u seriji. Glas joj pozajmljuje super seksi Mila Kunis, i kada Mila izgovara neke gadosti teško je zamisliti kako lepota skrnavi samu sebe.

Kris Grifin, masni četrnaestogošnji sin rezultat je probušenog kondoma. Nasleđuje sve osobine svog oca, pa tako i inteligenciju kuvanog krompira. On ipak ponekad bljesne. Poseduje detaljno poznavanje filmova, pokazuje interesovanje za umetnost i ima talenat za crtanje

Najmlađi član porodice, Stjuart Gilingem Grifin – od milošte Stjui, je istinski superstar. Ovo najslađe stvorenje koje je animacija ikada izrodila u prvim sezonama je okruzen aurom zla i ogromnom željom da ubije svoju majku, Lois, a kasnije čini se postaje mekši i manje opsednut snaznom željom za dominacijom nad celom planetom. Stjui je jednogodišnja beba ogromnog intelekta, glave oblika ragbi lopte, a njegov glas sa britanskim akcentom je povetarac koji miluje. Poseduje arsenal oružja u skrivenoj sobi, kao i razne naprave tek predočene u naučno-fantastičnim filmovima. Ipak Stjui zadržava i osobine bebe, pa iako je sposoban da razruši sve pred sobom i protivnika iseče kao repu, on plače i doziva mamu kad se ogrebe ili udari. Stjuieva omiljena igracka je meda Rupert, a najbolji ortak Brajan sa kojim je prosao kroz mnoge avanture u epizodama „Road To…“

Brajan, pas ljubimac Grifinovih je antropomorfni beli labrador. Veoma intelligentan, član Mense, bivši zavisnik od kokaina i neuspeli pisac. Ima 8 psećih godina, voli alkohol, hoda na zadnjim nogama, a prednje koristi kao ruke, vozi Tojotu Prijus i on je Piterov najbolji prijatelj. Voli umetnost i veliki je fan Džona Koltrana i Fjodora Dostojevskog. Najpozanatija knjiga koju je izdao i sa kojom je postigao komercijalni uspeh je „Wish It, Want It, Do It“ koja je ipak na kraju ismejana u jednoj epizodi Family Guy-a kada je Brian gostovao kod Billa Mahera.

Tu je zaista pravi kolaž blesavih likova. Piterovi prijatelji, Glen Kvegmajer, pilot čija seksualna neumerenost prelazi svaku granicu, Džo Svanson, policajac paraplegičar, česta žrtva morbidnog ismevanja i bolesnih šala na račun svog hendikepa, simpatični bucko Afro-amerikanac Klivlend koji se kasnije seli u spin-off Family Guy-a, The Cleveland Show. Onda gradonačelnik Adam Vest, glas mu pozajmljuje pravi Adam West, prvi televizijski Betmen, Tom Taker, narcisodni tv spiker, azijska dopisnica Triša Takanava, potpuno ludi i nespretni Doktor Hartman, matori pedofil Herbert koji je zaljubljen u Krisa, presmešna Hispano kućna pomoćnica Konzuela koja govori tarzanski engleski.. „no no, mister Supermen no here“. Povremeni gosti su Bog i njegov sin Isus, pa i sama Smrt/Reaper, ljigavo šarmatni Džems Vuds (James Woods), po kome osnovna skola u Kvahogu nosi ime.

Set Mekfarlan pozajmljuje glasove većini glavnih likova, Piteru, Stjuiu, Kvegmajeru, a Brajanov glas je Setov regularan glas. Alex Borstein pozajmljuje glas Lois, Seth Grin Krisu, a Mila Kunis Meg.

Ako ste ljubitelji Star Wars sage i znate je napamet kao ja, onda će vas obradovati urnebesna parodija na legendarnu SF trilogiju pod nazivom Laugh It Up, Fuzzball. Takođe, tu su parodije na 12 Angry Men, parodija na čuveni roman Agate Kristi „And Then There Were None„, tri parodijice na priče Stivena Kinga, „Misery“, „Stand By Me“ i „Shawshank Redemption“.

Neke od ovih epizoda su delo sjajnih pisaca koji rade na seriji, a to su Alek Sulkin, Gary Janetti, Steve Callaghan, Danny Smith i meni omiljena devojka neobično dugačkog prezimena Cherry Chevapravatdumrong.

Family Guy Viewer Mail povremno udovoljava ljubiteljima serije i njihove ideje i predloge animira u jednu epizodu.

Family Guy je arhetipna animirana serija. Bez sumnje poseduje nasleđene osobine prethodnika, na primer Simpsonovih sa kojom je i najčešće porede do te mere da ih nazivaju i plagijatorima, ali oni su daleko od grafitne kopije žutih is Springfilda. Sem stereotipa američke porodice iz radničke klase malo, šta je tu slično, a istina je da je cela industrija zabave izgrađena na kraduckanju. Simpsonovi su serija za široke mase, opšteprihvaćena širom planete, dok Family Guy ume biti morbidan sa svojim nenašmikanim humorom i bira gledaoce sa smelijim i mračnijim smislom za zabavu.

Serija najčešće ispaljuje metak u pravcu američke kulture, u njene političke strukture, televizijske, filmske i muzičke zvezde i ostale ikone, ali ne štedi ni ostatak planete, samog Svevišnjeg, sve veroispovesti ovog sveta, a Meksikanci, homoseksualci, kepeci su osnovna sirovina za obrađivanje.

Fantastični antrpomorfizam i filmska tehnika „Cutaway Shot“ su česti u epizodama. Zbog ovog drugog su uredno na meti kritičara koji ističu da je to prenaglašeno i da se radnja izbegava i zapostavlja, ali Family Guy u svakoj epizodi ima radnju i nekad naizgled običan zaplet pretvaraju u alegoriju o nečemu dubljem i svojom neposrednošću jasnije sagledavaju istinu savremenog života. Ako vas ova serija osvoji ona pruža raskošne užitke.

Seth i njegova druzina pisaca iz sezone u sezonu pružaju pravi masterklas iz crne komedije i uz neke prethodnike razbijaju kalup animiranih serija na koje je Amerika navikla. Pogađaju direktno u centar, odstupaju od uobičajenog i kroz humor, uglavnom crni, prave posebne objave istine. Jednostavno, serija je ludilo koje morate videti da bi ste u njega verovali.

Kada poželim da steknem psiholški sklad, da se udaljim od stvari od kojih želim da budem hermetički začauren i da malko odganam tamnog dublera često biram Family Guy.

Ukoliko se odlučite da probate, na Pirate bay-u blicaju torrenti sa dosta sidera, a ako ne želite da gledate od početka, evo predloga meni najdražih i najsmešnijih epizoda koje moraju svakog nasmejati.

1. New Kidney In Town
2. I Dream Of Jesus
3. Road To Pilot