Uveliko gazimo kroz 2012-tu godinu koja navodno sa sobom nosi apokaliptični scenario o kome svaki dan slušamo i ne možemo da dočekamo da prođe pa da na miru proslavimo Novu godinu - stoga sam u tom maniru rešila da se pozabavim post apokaliptičnim žanrom u stripu.

Ovaj žanr je na filmu i u stripu doživeo jako veliki procvat jer broj scenarija i mogućnosti na tu temu su nebrojeni (zombi apokalipsa, konačna borba dobra i zla itd.) i naravno da originalnost i nije jača strana kao što je to bio slučaj sa filmom ''Mad Max'' iz 1979. koji je i započeo tu pomamu koja i dan danas traje. Međutim što se tiče stripa ''Brendon'' koji ću vam prikazati u nastavku teksta mogu da kažem da me je prijatno iznenadio. Veliki sam fan Bonelijevih stripova ali za ovaj strip sam čula tek ove godine kada se pojavio i na našim kioscima.

Naziv prvog broja ovog stripa nosi naziv ''Rođen 31 februara'' i simbolično je kod nas izašao 29 februara 2012-te godine. Izdavač stripa je ''Malagma comics''. Tvorac ''Brendona'' je Klaudio Čiaveroti (Claudio Chiaveroti). Za ''Sergio Bonneli ediitore'' počeo je da radi 1989. godine kao jedan od scenarista Dilana Doga i Martija Misterije. Godine 1998 na kioscima je izašao prvi broj ''Brendona'' i od tada izlazi na svaka dva meseca. Što se radnje stripa tiče počinje stereotipno - velikim udarom asteroida 2029. godine koji je svet prebacio u mračnu, natprirodnu i jako nasilnu eru koja je nazvana '' Veliko mračno doba''. Tada se prvi put pojavljuje misteriozna i mračna organizacija pod nazivom ''Senka crnog meseca'' koji veruju da je asteroid otelotvorenje najmračnijih ljudskih strasti i podržavaju dolazak novog mračnog doba u kome će oni vladati. Strip može da se stavi i pod steampunk žanr jer budućnost liči na prošlost. Brendon D'Arkness (dobro, ime junaka je moglo da bude malkice originalnije al oprostićemo tvorcu) je rođen za vreme ''Drugog srednjeg doba'' koje je nastupilo posle Velikog mračnog doba kada je priroda počela da se oporavlja , da se formiraju novi gradovi. On je takozvani ''vitez sreće'', konjanik koji luta pustošima starog sveta i radi kao plaćenik. Njegova sudbina je određena kada je imao 12 godina- Senka crnog meseca tada ubija njegovu majku Margaret i poočima Borisa Nejdžela koji je bio vitez sreće i koji ga je podučio borilačkim veštinama. Tada se Brendon zaklinje na osvetu i počinje svoj usamljenički život pun avantura. Po fizičkom izgledu i načinu razmišljanja ponekad podseća na svog ''starijeg brata'' Dilana Doga - prikazan je kao izuzetno lep mladić crne kose i svetlih očiju (pošto je tako prikazan to automatski garantuje simpatije ženske publike), uvek ozbiljan, drzak i misteriozan. U svoje brojne avanture putuje sa svojim vernim prijateljem, konjem Falstafom. Njegov dom je u starom dvorcu prepunom antikviteta koje je dobio od jednog svog prijatelja, Brendon tvrdi da je uneo samo šahovsku tablu i da kada pada kiša ceo dvorac se potopi. Sa dvorcem je dobio i slugu Kristofera - androida koji je programiran da bude sluga. Svojim komentarima Kristofer često nervira Brendona ali pored svega toga on mu je veliki prijatelj. Kristofer tvrdi da radi na solarnu energiju ali ono što ne zna je da nije izložen sunčevim zracima i Brendon je svestan da će Kristofer jednom prestati da radi.

Na svom putu on sreće mnoge zanimljive likove i svaki mu priča svoju priču - kroz avanture saveznici su mu Emid Noks koji je jedini doktor u Novoj Engleskoj koji sa improvizovanim spravama stvara medicinska čuda, čarobnjak Zeder koji ima moć da Brendona vrati u prošlost pre udara asteroida i Anja O'Flanigen, devojka misteriozne prošlosti koja ima posebno mesto u Brendonovom srcu. Negativni likovi su takođe veoma interesantni i slikoviti- pored ''Senke crnog meseca'' tu su i Trevanian (briljantni alhemičar koji je na strani zla), Strašilo na ajkuli (biće iz priče pustinjskih nomada koje hvata nevine duše i baca ih ajkuli), Arzhel (mračni anđeo koji prati duše na drugi svet), Kočija straha (smrt, sudbina ili nešto drugo? Mračna kočija se pojavljuje noću i odvodi ljude a niko ne zna gde) i Endi (natprirodno biće, sin tame koji je veoma smešnog izgleda ali veoma opasan).

Ovaj strip je jedinstvena mešavina žanrova, priča je zanimljiva kao i likovi, vidimo neobičnu mešavinu futurističkih tehnologija, prošlih vremena i natprirodnih bića i događaja tako da je ovaj strip zaslužio mnogo veću pažnju . Ljubiteljima 'Dilana Doga' , 'Martija Misterije' i 'Dampira' će se svakako dopasti .

U Italiji ovaj strip izlazi na 2 meseca što daje tvorcima oko kvalitetnije priče i crteža jer su u stripu jako prisutni detaljni pejzaži novog sveta kao i odlična portretizacija likova. Reč je o posebnom stripu koji stvara svoj sopstveni krug obožavalaca, manji ali odabran i dovoljno velik da ovaj vitez sreće mirno jaše novim stazama prema avanturama u godinama koje tek dolaze.

Stanislava Smiljanić